Tuesday 11 October 2005

ada apa dengan rupa (ii)

Mungkin ada yg tak faham dgn apa yg cuba aku sampaikan sblm ni..
Tentang kaitan rupa dengan hati.

Org kata, dun judge a book by it's cover. Mmg btl, aku akui. Aku x kata aku pilih kawan berdasarkan rupa. Buruk ke, cacat ke, mata juling ke..sengau ke..semua kawan aku. Aku tak kata aku ni cantik sgt smpi nak kwn2 yg cantik bergaya gak. Aku tak letakkan standard pd sesiapa yg nak jadi kwn aku.

Cuma statement aku b4 dis agak mengelirukan :
"biar jahat tp ensem dari jahat dan buruk.."

Korang setuju dgn statement ni? Kadang2 kita dah bg peluang, dah sggp terima org tu seadanya, x kisah dgn rupa dia..pejam mata pun takpe.. Btl2 ikhlas dgn dia. Tapi akhirnya org tu sakitkan hati kita. Aku rasa btl2 bengang dgn situasi mcm tu.

Lainlah kalau awal2 'mata dah menipu' kita. Kita suka tgk dia, handsome/cantik bergaya.. Tapi lama2 kita tau dia tu mmg hampeh. Sah2 kita boleh salahkan diri kita sendiri. Maknanya kita yg tertipu dgn diri sndri. Tak kisah dgn situasi mcm tu. Mmg salah sndri..

4 stalker (s):

  • afs

    org yg tak paham ngan post ko sblm ni kan yuh, dia mmg bangang... ngahaha :p

  • pinky angel

    ngahahhaa..
    takde a'an. Statement aku tu mcm confusing sket kot. Ada yg terasa.
    Kang ada je yg ckp aku ni nk kwn ngan org2 yg chantek jek..
    A'an kenal aku lama dah. So dah phm ngan aku.. kan?kan??

  • Farhana

    yun.. aku tak kira ..aku nak yg hensem dgn baik skalik. leh tak? :DD

  • pinky angel

    bole je hana.. bole.. ngehehee..
    mmg tu yg ptt kita semua dpt..

Related Posts with Thumbnails