Monday, 1 November 2010

Catatan Perjalanan - Jakarta (Bah. 1)

Hari pertama

2 Oktober 2010


Setelah hampir setahun menempah tiket perjalanan percuma Air Asia ke Jakarta,
Alhamdulillah sampai juga tarikh yang dinanti-nantikan..

Percutian kali ini kami bawa bersama mama dan ibu.
Ibu sudah hamppir 5-6 tahun tidak pulang menjengah kampung halaman.
Mama pula sudah lama teringin untuk bercuti ke Indonesia.
Jadi, apa salahnya bercuti beramai-ramai bersama keluarga kali ini.

Kami bertolak dari rumah dalam pukul 9 pagi.
Menuju ke LCCT, Sepang.


Sekitar gambar-gambar ketika menunggu penerbangan





Di dalam kapal terbang..
(penerbangan kedua Kimi)



Sampai sahaja di Lapangan Terbang Jakarta,
kami disambut oleh Tante Fatem sekeluarga.
Tante Fatem adalah kakak ipar ibu mertua saya.

Sepanjang perjalanan ke rumah tante Fatem di Mampang Tegalparang,
Keadaan trafik agak 'macet' (sesak)
Kami terkejut kerana diberitahu itu agak lengang dibandingkan dengan hari biasa.

Kami tiba di kediaman tante Fatem dalam pukul 5 petang (waktu Indonesia)
Kediaman yang pada saya cukup indah dan tenang.
Bercirikian kediaman Inggeris.
Mempunyai taman di tengah-tengah rumah.





Hari pertama kami habiskan dengan berkongsi cerita
maklumlah, kali pertama bersua muka dengan keluarga di sana.




..bersambung..

6 stalker (s):

  • E.d.Y

    bestnye g holiday..xsabar nak fly malam ni..huhu

  • Mimi

    mama dan ibu???konpius la yunx...mama tu mak ko kan..ibu??mak isa ker??hehehe...syoknyer berjalan..jeles2

  • lily lotus

    makin seronok holiday kalau ada orang yg dikenali kat situ :)

  • Pinky Angel

    edy,
    slamay bercuti d beijing.. :)

    mimi,
    mama mak aku.ibu mak isa. sj bt ko kompius.hahahaha.. ala, aku xsmpi jopun lg.. :P

    sis lily,
    yep..penginapan n makan dpt free. hahahahaa

  • E.d.Y

    alhamdulillah..dah selamat balik

  • Pinky Angel

    edy,
    ada ole2 dr beijing tak? hehe

Related Posts with Thumbnails