Tuesday, 23 March 2010

Kena TAG

Saya cuba cari tadi apa maksud tag dalam Bahasa Melayu
tapi macam tak jumpa
Jadi saya terjemahkan maksud Bahasa Inggerisnya

'Satu permainan di mana jika kita cuit orang tu, maka orang tu akan buat seperti yang kita buat sebelum tu'

Jadi

Kalau kena tag saya anggap macam kena cuit

Jadi saya dah kena cuit secara atas talian
hahahhaa.. lawak ayat tu!
Ok, saya kekalkan perkataan tag.



Tag pertama dari Fazira.

State about 7 things about yourself. 
Tuliskan 7 perkara tentang diri anda.

  1. Saya seorang ibu yang tinggal di rumah. (Stay at home mom ~ SAHM)
  2. Tak boleh hidup tanpa komputer dan internet.
  3. Minat fotografi dan photoshop.
  4. Dulu saya tak suka budak-budak dan bayi. Anak bongsu katakan..
  5. Mata kanan saya malas (Lazy eye). 
  6. Rindu kehidupan lama saya ~ melepak dengan kawan-kawan, duit, kerja, duit, tengok wayang, duit, karaoke, duit, membeli-belah, duit.. tapi.. Naluri keibuan saya mengatasi semua tu.
  7. Wanita paling bertuah di muka bumi ini kerana mempunyai suami sekacak dan sebaik Teddy. Sekarang ni dah ada Teddy seorang lagi, versi mini.

Untuk Tag ni, saya mahu Tag Suraya dengan ucapan, "Kalau kau tak buat, aku emosi.."



Tag kedua dari Suraya,


10 things I love : Hari ni

Disebabkan Sue tag saya hari Ahad lepas, jadi saya tulis apa yang saya suka untuk hari tu.
Bukan menipu ok?


  1. Dapat bangun awal pagi, mandi dan bersyampu. Jarang saya dapat mandi puas-puas macam tu.
  2. Saya ada sesi 'make over' di rumah pagi tu. Sila klik sini untuk mendapatkan khidmat Eyelicious Make Over.
  3. Orang puji rupa saya macam Zizie Ezatte selepas dimekap. 
  4. Suami saya asyik puji saya cantik.
  5. Kami sekeluarga pergi ke taman sebelah rumah saya dan berpiknik. 
  6. Sambil berpiknik kami juga ada sesi bergambar di luar. (Outdoor photoshoot). Sila rujuk pada mama Emma untuk pakej yang disediakan.
  7. Terasa diri macam artis sebab jadi perhatian orang ramai ketika sesi penggambaran dijalankan. Hahahaha...
  8. Petang tu kami sekeluarga membeli-belah barangan dapur di Tesco. Setiap sesi membeli-belah adalah perkara yang menggembirakan saya. Percayalah.
  9. Teddy saya masak ikan keli goreng untuk makan malam. Terima kasih, sayang..
  10. Saya makan dengan gembira sebab bukan selalu dapat merasa suami saya masak. Walaupun keli tu kurang garam, tapi tetap sedap bagi saya. 

Sekian.


Gambar? Oh, hampir lupa. Tak seronok tulis blog tanpa gambar.
Biasanya orang akan tengok-tengok gambar dan tak suka nak baca tulisan saya yang mengarut ni.

Saya cuma ada gambar-gambar ketika dimekap. Gambar piknik masih diproses.
Mama Emma, buat cantik-cantik ye?  Ambil masa pun tak apa. Saya sabar menunggu..



Rupa baru bangun tido, sebelum mekap.

Ye, saya tau.. Muka saya macam bibik. 
Incek Ally, cukup-cukuplah tu kutuk saya okay? hahaha..

Ketika dimekapkan



dan hasilnya,





Mereka kata saya ada iras-iras Zizie Ezette.
Kalau saya artis mesti dapat kahwin dengan Dato' kaya.

ops, jangan marah Teddy.. hehe

Teddy saya yang kacak lagi comel tu mengatasi mana-mana lelaki



Lagi gambar

Dari kiri, Kak Rina (macam Nora Danish kan dia?), saya, Kimi dan Fieza

Fieza juru mekap saya hari itu.
Mereka sangat comel kan?



Nak gambar lagi?


Sila muntah tengok gambar saya berposing ala model majalah







Sila abaikan gambar latar belakang yang tak senonoh tu

Rasa macam awek mat rempit pula





Nota kaki: Saya tak sabar nak tunggu untuk projek mega saya minggu depan!!








    6 stalker (s):

    • precious innocent

      insya allah.. gambar2 u hubby i kata ok.. cuma kasi dia masa sikit ek.. i pun x tgk lg.. hehe..

      u nak tau, total pix snap hari tu 550pcs tau.. haha

      -mama emma®-

    • SurayaHarris

      ok..will do it now..=)

      kau nampak lg lawa dr zizie kot..sbb tu dpt isa..=)

    • E.d.Y

      rajinnye jawab tag...huhu

    • Pinky Angel

      emma,
      serious? by gila pix ur hubby snap! Takpe..take ur time. byk gile gmbr2 tu..sure pening nak pilih. bole juling. hehe..

      Sue,
      wahhh.. komen ko sgt menghiburkan aku. tenkiu, tenkiu.. i love u so much babe!

      Edy,
      rajin ala-ala terpaksa.. hahahaha.. xdela. sebenarnya jwb tag smbil berblog. menyelam sambil minum air..

    • lily lotus

      u look gorjes dear..org kalau jarang mekap2 hot ni mmg nmpk lain serinya kalau dimake over gini

    • Pinky Angel

      sis lily,
      thanks!! u bila mau make over camni gak? i bole arrange ngan member i.. hahaha

    Related Posts with Thumbnails