Tuesday, 2 March 2010

Dari BP dengan Cinta

Pelik ke tajuk blog saya?
Saya terjemahkan bulat-bulat dari Bahasa Inggeris,
..'From BP with Love'..


Hujung minggu sempena cuti Maulidur Rasul
kami balik ke kampung saya di Batu Pahat.
Teddy (saya kekalkan nama 'Teddy' sebab tak sanggup nak terjemahkan dia jadi patung beruang)
dapat cuti dari hari Khamis.



.Khamis. 


Melawat Atikah dan bayi Zhoreef.
Dia sangat halus!
Comel tak ingat..
Tapi saya takut nak pegang.
Rasa lembut sangat ubun-ubun dia bila usap kepala Zhoreef.
Saya dah lupa cara-cara nak memegang bayi baru lahir




.Jumaat.




Sepatutnya ada janji dengan Suraya,
tapi misi tu gagal sebab dia bangun lambat.
Mungkin juga sebab ada masalah komunikasi,
sebab di kampung saya talian telefon agak teruk.
Mesej yang dihantar belum tentu lepas.
Mesej yang diterima silap-silap 2-3 hari baru dapat masuk.
Panggilan boleh dengar suara sayup-sayup tenggelam timbul.

Berbekalkan janji yang dibuat beberapa hari sebelum tu, 
saya tiba di BP Mall dalam pukul 11.05pg.
Terlambat 5 minit sebab jemput kakak saya dulu.
Dia tiba-tiba mahu ikut sebab ada urusan di kaunter Pengurup Wang di sana.

Balik tu kami melepak buang masa di rumah kakak saya.
Layan HBO.



.Sabtu.



Tujuan utama kami balik kampung 
meraikan Hari Bahagia kawan lama saya, 
Fara.



Tahniah  sebab berjaya memperjuangkan cinta
Tahniah kerana ikatan cinta tu berjaya sampai 
hingga ke lafaz Akad Nikah
(Tak boleh kata hingga jinjang pelamin 
sebab ada orang yang tak naik pelamin macam SAYA)

 

 


Saya sedih dan terharu.
Terharu sebab seorang demi seorang kawan-kawan saya kahwin.
Sedih sebab kehilangan seorang lagi kawan,
'dirampas' oleh orang yang akan menggantikan tempat kami, kawan-kawannya.
Ini realiti, sebab bila dah kahwin, keutamaan untuk suami dan keluarga.
Kawan jatuh no 2. Eh, mungkin no 3,4, atau 5..


Tapi sebenarnya tak adalah sedih mana pun
Gembira sebab dapat jumpa kawan-kawan lama
Kawan-kawan, pelajar sekolah Convent BP dulu
Ada yang saya lupa namanya (saya mudah hilang ingatan akhir-akhir ni)
Tapi rupa mereka masih saya ingat
Kawan-kawan seperjuangan masa sekolah dulu
Mana boleh lupa, kan?



Fara ni saya sanjung sebab dia ni berani
Walaupun kadang-kadang ayat yang dia keluarkan selalunya pedas
tapi pedas yang ada kebenaran terselit
bukan pedas yang menyakitkan hati
bukan pedas yang dikeluarkan tanpa berfikir tentang perasaan pendengarnya

Saya bukannya rapat sangat dengan dia dulu
sebab saya takut dengan dia. Hehe..
dia nampak garang
Betul, tapi biar rupa garang hati baik
jangan rupa baik hati jahat

Saya tahu bukan senang untuk Fara sampai ke tahap ini
sebab banyak sangat dugaan dari orang-orang sekeliling dia
tapi dia berjaya dalam matlamat dia memperjuangkan cinta
Tahniah sekali lagi..
Saya doakan dia bahagia hingga ke anak cucu, cicit..



.Ahad.

Balik Shah Alam.
Kembali pada rutin hidup harian yang membosankan.



14 stalker (s):

  • bulat

    tertarik sb ader bulat2..;)

  • Pinky Angel

    bulat,
    hahahaa..apa la yg bulat nya tu? kalau awek2 dlm gmbr ni byk yg dah berpunya. hehe

  • bulat

    Saya terjemahkan bulat-bulat dari Bahasa Inggeris..
    sb yg ayat yg nie lar..hehe

  • Pinky Angel

    hahahhaa.. ok2. tak perasan lak ayat bulat-bulat tu..

  • bulat

    itular..mamalia mmg suko buek silap..ag2 pmpn..huhu

  • Pinky Angel

    reptilia tak buat silap ke? amphibia? habis tu, kalau katak mati kena langgar atas jalan raya semua tu silap mamalia jugak la ye?hurmmm..

  • bulat

    yola..cape suh g bawak laju2..hehe
    alaa...gurau2 pun xleyh ker..;)

  • SurayaHarris

    il..great!skrg semua org dh tau aku suka bgn lmbt..hehe..aku rasa better la kite jmpa kt kl nun..byk sgt halangan nk jmp kt bp nih..=(

  • Mommy Delta

    thanx babe. syahdu baca ko pnye entry ni :)

  • E.d.Y

    wah...sama la kampung kita..hidup BP!..hehe

  • Pinky Angel

    Bulat,
    saya mamalia berdarah pns, berhati sejuk. xmudah marah.. ;)

    sue,
    aku refer dr blog ko. ko gak tulis ko bgn lmbt aritu. hehe

  • Pinky Angel

    Mommy delta,
    hehe.. aku syahdu gak.

    edy,
    iye? keciknya dunia.. BP katne?

  • tujuhhariseminggu

    haaa.... apsal muka ko putih dan mulus jer... edit yer... <--- larikkk laju2... :p

  • Pinky Angel

    ally,
    meh aku sekeh sket budak ally ni.

    1-mmg aku mekap ter..putih sket aritu
    2-saja nak lawan siapa lg chun ngan pengantin..
    3-aku mmg putih dan mulus secara semula jadi. natural beauty gitu..

    hahahhahaa

Related Posts with Thumbnails