Tuesday 18 May 2010

Alih Bahasa.

Hari ini saya mencuba 'Google Chrome'.
Salah satu ciri yang saya suka - Terjemahan.

Ini yang terjadi apabila saya terjemahkan blog saya dalam Bahasa Inggeris...

"18 April that year, our family holiday in Cameron Highland.  
My mother was and my time. 


Some of my Birth Day celebration. 

This is my second time there. 
The first was 16 years ago .. 
And this is the first to Teddy and Teddy Our small. 

Travel to Cameron Highlands to the summit felt very long and tiring."







Hahahaha..


Masih boleh difahami.
Tapi saya kagum kerana tulisan saya mampu diterjemahkan sepenuhnya. Bermakna, saya menggunakan Bahasa Malaysia yang betul? 


Baiklah. Ini menguatkan semangat saya untuk terus menulis menggunakan Bahasa Ibunda saya. Bukan senang ok? 



4 stalker (s):

  • Queen

    PERNAH TRY....AJAHAHAH....KELAKAR RUPANYA...

  • Ilyana

    tu lah pasal.. hihi..

  • wildnara lya

    bukan senang? wah maksudnya english hang lebih baik dari bahasa ibunda sendiri lah...

  • Ilyana

    tak..bkn mcm tu elly. kita nak tulis fully in Malay sbb lg senang tulis rojak2 mcm ni, kan?

    english kita teruk. tp x susah nak tulis english yg santai.. kalo fully BM mcm ni, kdg2 bunyi formal sgt and jadi pelik. betul tak?

Related Posts with Thumbnails