Wednesday 27 April 2005

Memori zmn mude2 dulu..

dah tua rupenye aku..dah 22 thn.Smlm mama suh amek dia kat tmn koperasi, umah lama. Dia betulkan kete yg kemek sket tu.stay umah tu smpi aku blk keje.umah tu skang ada 5-6 org cikgu2 baru grad ngajar kat skolah dkt2 situ. salah sorg akak tu, kak bazar je yang ada time aku smpi.

"Na, bazar ni baru putus cinta.." mama ckp smbil gelak2, sj nak usik kak bazar.

Terkedu aku. bknnye terkejut sbb ada insan yg senasib ngan aku, tp sbb mama sendiri x sedar anak dia pun br putus cinta. Ke, dia buat2 tak tau je.. Ntahlah..lg bagus kalo mama tak tau. hrp2 mama tak tanya apa2 psl dia lg. Mama pun dah cayakan dia. Malu aku kat mama. Dahla 1st time kenalkan BF aku kat mama, tetiba camni lak jdnye.

Takpela..lain kali citer psl mama. bile sbt psl tu aku sensitip sket. tanak citer kat opis..

Nak citer psl tmn koperasi. umah murah teres 2 tingkat yg aku duduk sejak dr drjh 1 smpi form4.. Yg jd tmn permainan aku ptg2, main kejar2, main lompat2, main galah panjang..tmpt aku racing basikal dulu2.. Naik basikal pusing2 keliling tmn. Naik moto ngan bebek(atuk aku) gi skola (convent BP), balik skola..bebek amek.. cucu kesygn.. pemalas tul nak jln kaki. tp lps dah pandai bwk moto (drjh 6), bebek naik pening sbb moto dia asik ilang. Vroom sana, vroom sini.. belagak tul dah pandai bwk moto.. skang dh ada moto sendiri pun kdg2 nak blagak gak.ehehe.. dr kecik dah suka racing basikal, dh besar ada moto, aperlagi.. tp tiap kali press minyak lebih2, aku teringat camne prasaan aku melayang jd superman thn lps. gerun lak, lps balik handle minyak tu.. Aku pk, kali ni kalo aku eksiden lg, saper la nak jg aku. dah x lrt nak nyusahkan mama. kalo dulu 'dia' jaga, spnjg masa.. kelam-kabut bila aku call bitau aku kat spital. skang saper nak pedulik lg?? dia hepi dia single. (naper aku x hepi aku single??)

citer psl akak aku.. dr kecik skola sama2 tp x sama masa. dia drjh 4 skola pg, aku drjh 1 skola ptg. aku naik darjah 4, dia dh msk skola lain..msk asrama. akak aku abes skola, aku lak msk asrama. tak prnh la nak dok lama2 ngan kakak. tp tu je la 1-1 nye 'adik-beradik' yg aku ada. (bunyi mcm ramai je guna ayat 'adik-beradik' ni..)

aper yg special psl aku + kakak ni, besday sama.. thn je lain. aku 16april 83, kakak 16 april 80. Slalu aku komplen sbb kene potong kek sama2 kakak. Nanti kalo kakak dpt lg byk adiah, aku kecik ati. kwn2 dia dah besar, bolela belikan dia adiah.. (tula yg aku pk masa kecik2 dulu) slalu dengki kat akak aku. tp kakak aku byk ngalah ngan aku. slalu kene mrh ngan mama sbb aku. Kakak ada bopren dia kene mrh teruk.mama mrh, arwah mak long mrh, arwah nenek mrh.. Aku ada bopren diorg rilek je.. pdhal time tu br form 2 dah ada bopren. ahahaha.. (kecik2 dah gatal) sian kan anak sulong ni?

apa2 pun aku syg kakak. kakak pun mcm aku gak. slalu kene main ngan laki. lg byk kot ex dia nak banding ngan aku yg br 8 org ni.. sedih aku bila ada org mainkan kakak. sampaila dia grad, dia still pts cinta lg. ngan engineer org klantan yg ikut ckp mak dia suh kawen org sana gak. sian kakak. mama, sedara-mara suma mrh2 kakak sbb gatal sgt, asik tukar2 bopren. diorang tak phm.. tak pernah phm..kakak rs mcm apa yg aku rs gak..

Image hosted by Photobucket.com
aku&kakak..

tp jodoh tu ketentuan Allah. kakak dah pun slamat diijabkabulkan ngan org pilihan family. abg ipar aku tu ok, klaka gak orgnye. hrp2 diorang hepi smpi anak cucu. masa aku blm sampai lg dan aku kene trs mencari erti hidup. takde maknanye aku nak bazirkan masa mencari2 insan lain utk aku syg. aku ada mama+kakak+bebek..skang tambah sorg lg, abg ipar aku.. syukur alhamdulilllah..

1 stalker (s):

  • kiflie

    teringat zaman saya mude² dulu.....
    tapi satu jer yang rasanya takbleh lupe sampai ari nih...jatuh dari pokok ceri.Heheheh!!

Related Posts with Thumbnails