Monday 10 May 2010

Sebab

Hi diari..


Lama saya tak menulis kan?
Hampir sebulan!

Hebat..
Tak sangka saya boleh tinggalkan dunia internet saya untuk tempoh yang lama macam ni.



Sebabnya?


Sumber kuasa (power supply) untuk modem saya terbakar. Sebenarnya yang original nya memang dah lama hancur, dan saya gantikan dengan adaptor universal. Tapi adaptor tu terbakar (lagi).. buat kali yang ke-2. Cair. Nampak sangat saya ni seorang pengguna tegar.

Kami sekeluarga pergi bercuti. Balik dari bercuti, demam. Kimi demam, saya demam dan kemudian Teddy pun demam. Jadi memang takde mood nak menggantikan adaptor yang terbakar tu.

Sementara ketiadaan adaptor, saya ter..jumpa buku elektronik yang rupanya dah ada dalam telefon saya sekian lama sejak saya beli dulu. Twillight. (Ye, saya tahu saya ketinggalan zaman. Saya mungkin orang yang kedua terakhir selepas cik A'an, di muka bumi ini yang belum tengok cerita ini) Jadi saya ralit membaca sehingga habis.

Adaptor dah pun berganti tapi saya tawar hati untuk menghadap laptop. Masih di alam fantasi. Jadi saya teruskan membaca keempat-empat buku elektronik siri Twillight saga itu sehingga ke muka surat terakhir Breaking Down. Itu menjelaskan kenapa saya tidak peduli dengan laptop saya. Mata saya sakit dan berpinar-pinar, tangan saya lenguh memegang telefon bimbit sepanjang masa. Pandangan saya agak kabur hingga saya nampak wajah suami saya ada iras-iras Edward Cullen.

Sumber : Google image

Sekarang saya sudah kembali ke alam realiti dan ini bermakna, masa untuk saya menggantikan semula cerita tentang diri saya yang dah banyak tertinggal. Minta maaf ye, diari!!

5 stalker (s):

Related Posts with Thumbnails