Wednesday, 9 June 2010

Anak Daddy







15:27


Macam cerita 24 di AXN pula.


Saya mula menulis jam 15:27 pm pada tanggal 9 Jun 2010.
Ada lagi lebih kurang 8 jam 33 minit sebelum hari ini berakhir.
(Itu pun kalau budak ni nak masuk tidur sebelum pukul 12 malam.)

Saya dapat rasakan yang hari ini
mungkin hari yang agak mencabar bagi saya.

Teddy tiada malam ini.

Ye, saya tahu saya mengada-ngada.
Sebelum ni pernah kena tinggal sebulan lebih.
Teddy ke  Bangkok 2-3 kali tahun lepas.

Tapi masa tu Teddy Kecil masih belum pandai apa-apa.
Masih belum pandai menunjukan yang dia mahu Daddy nya.

Sekarang berbeza.
Dia betul-betul anak Daddy.

Walaupun saya tinggal di rumah bersama dengan anak saya,
dia lebih manja dengan Daddy nya.

Sebab saya garang.

hehehe


Betul.

Saya tak berapa rajin nak manjakan dia.
Saya tak kuat nak dukung dia sepanjang hari kalau dia merajuk.
Berat.

Saya tak larat nak bermain sergah-sergah, cak-cak sampai tengah malam.
Saya perlu fikirkan kerja-kerja rumah yang lain juga.

Jadi, tanggungjawab untuk menghiburkan hati Teddy kecil
saya amanahkan pada Daddy nya.
Sebab tu dia anak Daddy.
Manja dengan Daddy.

Petang-petang pukul 6 lebih,
kalau ada bunyi motor atau kereta depan rumah..
Teddy Kecil sudah terpacak di pintu rumah.
Menggendang pintu minta dibuka.

Bila tengah menyusu sekali pun,
jika saya bisikkan di telinganya, "Daddy dah balik.."
dia segera bangun menuju ke pintu rumah.
Dulu minta dipimpin,
sekarang dah pandai bangun berjalan sendiri.

Bila nampak Daddynya membuka pagar rumah,
dia sudah melonjak-lonjak ketawa gembira.


Jadi..


Saya risau.

Harap-harap malam ini dia tidak mencari Daddynya.


Daddy balik esok ye, sayang.. 
Kimi jadi budak baik hari ni ok??

3 stalker (s):

  • Queen

    ye..betul..tapi skang kan dah ade 3g..boleh la 3g kalau rindu..=)

  • lily lotus

    alahai siannya. be good yer kimi :)

  • Pinky Angel

    nik,
    hp saya skang tableh 3g call. kalo nak gak, kena beli yg latest iphone 4. sponsor la nik..hehe

    sis lily,
    haihh.. penat! kol 12 lbh baru mau tdo sis..

Related Posts with Thumbnails